Qikker Online

+31 20 8200 923

Hoe kunnen we mensen helpen energie te besparen?

  • App Design & Development
  • Native iOS & Android

Met de Greenchoice app kunnen klanten zelf, simpel en overal hun energiezaken regelen. De app geeft hen inzicht in verbruik en dat bespaart een hoop energie.

Qikker heeft deze app voor zowel iOS als Android samen met Greenchoice bedacht, ontworpen en ontwikkeld. De app is van grote strategische waarde en de belangrijkste communicatietool voor Greenchoice en haar klanten. Na een succesvol Launch Project, werken we structureel aan de innovatie van de app via ons Continuous Improvements-proces.

Bekijk Greenchoice app

Kernvragen

Greenchoice zocht een makkelijke, leuke manier om klanten bewuster te maken van hun energieverbruik en hen te helpen om energieneutraal te worden. De volgende vragen hebben we op basis daarvan gedefinieerd.

– Hoe kunnen we snel en makkelijk inzicht geven in energieverbruik?
– Hoe kunnen we energie besparen leuk maken?

Oplossing

In de Greenchoice app kunnen klanten hun energieverbruik en teruglevering per jaar, per maand én per dag bekijken. Dat geeft hen direct inzicht in de energiekosten die ze maken. Deze kosten zijn binnen de app te vergelijken met de rest van Nederland of vergelijkbare huishoudens, zo zien mensen direct of ze goed bezig zijn.

Snel inzicht in complexe energiecijfers

De app is er voor mensen die continu bezig zijn met energie besparen, maar ook voor klanten die geen idee hebben hoeveel kosten ze elke maand maken. Voor alle klanten maakt de app complexe energiecijfers overzichtelijk.

Besparen

Verder geeft Greenchoice specifieke bespaartips aan de klant, die ook snel het energieverbruik kunnen verminderen. Voor de klant is terug te zien hoe het energieverbruik is veranderd door de gedane aanpassingen.

BOKS Live

Mensen met een geschikte slimme meter en een BOKS-meter van Greenchoice krijgen in de app realtime inzicht in hun energieverbruik.

Met de BOKS-meter krijgen klanten realtime inzicht in de app

Resultaten

In de afgelopen drie jaar is de app het meest gebruikte touch point geworden voor Greenchoice en haar klanten. Dagelijks gebruiken meer dan 10.000 mensen de app.

  • 200K+ app downloads

  • 55.000 actieve gebruikers per maand

  • 15% gemiddelde energiebesparing per gebruiker

Launch Project met Continuous Improvements

We hebben de app ontwikkeld met een Scrum-team, waarvan de key stakeholders Greenchoice, Qikker Online en Greenchoice-klanten waren. De eerste release is ontwikkeld als Launch Project, klanten konden hun meterstanden doorgeven en hun energieverbruik vergelijken met andere huishoudens.

Vervolgens is dit doorontwikkeld naar een app met een uitgebreid dashboard, waar klanten zelfs op kwartier-niveau inzicht kunnen verkrijgen. Hoe deze manier van samenwerken in z’n werk kan gaat, hebben we omschreven in ons Continuous Improvements-proces.

Bel gerust als je meer wil weten over deze case, of als je benieuwd bent wat we voor jou kunnen maken.

Joost Cornelissen Owner & Creative Director

  1. Intro
  2. Kernvragen
  3. Oplossing
  4. Resultaten
  5. Proces
  6. Meer informatie

Waar kunnen we jou mee helpen?