Qikker Online

+31 20 8200 923
NL EN

Goed digitaal werk is helder, duurzaam en heeft karakter.

Bij Qikker bouwen we elke website en app rondom 3 hoofdwaarden. Al ons werk is helder, duurzaam en heeft karakter.

Goed digitaal werk is helder.

Niemand houdt van complexe digitale producten die lastig zijn om te gebruiken. Gebruikers verwachten soepele user experiences en intuïtieve producten. Maar het is verre van eenvoudig om online ervaringen te bouwen die makkelijk te gebruiken zijn en waardevol zijn voor zowel gebruiker als de business. Leonardo da Vinci’s uitspraak van enkele eeuwen geleden: “simpliciteit is de ultieme vorm van perfectie”, klopt wat ons betreft ook nu nog als een bus.

Om intuïtieve digitale producten te bouwen moeten eerst de (commerciële) doelen en KPI’s van het project en de uitdagingen van de gebruiker duidelijk zijn. Met deze input kunnen de belangrijkste user journeys vastgesteld worden die de basis vormen van het digitale product. Om deze cruciale fundering te bouwen, moet je bereid zijn keuzes te maken. Kiezen waarop te focussen, en nog belangrijker (en lastiger): wat weg te laten.

Goed digitaal werk heeft karakter.

Op het Internet wordt er van alle kanten gevochten om de aandacht van de gebruiker. Om een website of app te bouwen die een blijvende indruk achterlaat, moeten gebruikers een emotionele verbinding voelen die aansluit bij de waarden en karakter van jouw bedrijf. Deze merkherkenning onderscheidt je van de concurrentie en zorgt dat je doelgroep jouw bedrijf onthoudt op een authentieke en effectieve manier.

Om vanaf het begin een emotionele verbinding met je doelgroep te creëren, moet je je richten op het ontwikkelen van een MLP (Minimum Lovable Product) in plaats van een MVP (Minimum Viable Product). Een MVP heeft wellicht wel de nodige functionaliteit, maar mist karakter. Het karakter van een digitaal product maakt hoe gebruikers zich het product blijven herinneren, waardoor ze terug blijven komen. Het is daarom waardevol voor zowel gebruiker als bedrijf om hier vanaf de eerste release rekening mee te houden.

Goed digitaal werk is duurzaam.

Jouw bedrijf, online producten en behoeftes veranderen continu. Om toekomstbestendige digitale producten te bouwen is het raadzaam om bewezen (open source) technologie en best-in-class development maatstaven te gebruiken. Daarnaast is het belangrijk dat je er in de designfase rekening mee houdt dat het design op een later moment makkelijk verder doorontwikkeld kan worden.

Wil je bouwen voor de lange termijn, dan is het niet slim om de laatste hypes blindelings te volgen. Volg trends, maar maak vervolgens bewuste keuzes over welke vaardigheden, tools en tech stacks er per project het beste werken. Met als doel dat je een duurzaam product ontwikkelt welke nog jaren doorontwikkeld kan worden.

Voorbeelden van goed digitaal werk

Bekijk ons portfolio voor enkele voorbeelden van wat wij goed digitaal werk vinden.

Benieuwd wat we kunnen doen voor jouw digitale project? We spreken je graag.

Joost Cornelissen Partner & Strategy Director

Share with your colleagues

  1. Intro
  2. Helder werk
  3. Karaktervol werk
  4. Duurzaam werk
  5. Voorbeelden
  6. Contact

Waar kunnen we jou mee helpen?